Monday, January 25, 2010

Katarina Zdjelar/Jan Verwoert "On Past Futures..."

scensko citanje drame na engleskom jeziku.
dve trecine naizmenicnih monologa, musko zenskih.
gotovo do pred kraj prica koja je tekla paralelnim tokovima, semanticki naglasenim, i forme koje su se prilagodjavale kraju sve vise, sljustile su se u nista manje do savrsene celine, podsecajuci tako na one puzzla-kockice koje ne daju ni jednog momenta naznaku da kada su u celini sa drugima cine cvrstu drvenu lopticu. sto se forme tice, njasimpaticnija igra danasnjice, mash-up, u ovom performansu imao je raznovrsne auditivne varke. ali znatno eksplicitnije, pipajuci i predajuci kamenje od rechi.
dubinski, performans se bavi recju i drustvom. sobom. drugim. recju koja oblikuje odnos muskarca i zene, kao pojedince, kao zajednicu, i opet kao pojedince.
repeticija. izvrnuta repeticija muske naracije koja pri svakom svom ponavljanju na momente uskace u dublje informisanje delova.
svaka rec, fraza, recenica, pasus, monolog, a potom i unakrsni dijalog, sto mozda zvuci kao pleonazam, imaju tacno koordinirano mesto i time celokupno delo stavljaju na pijedestal lingvoumetnicke vrednosti.
autori su Katarina Zdjelar i Jan Verwoert i mesto odrzavanja je CZKD
za neupucene, Katarina je mlada beogradska umetnica, koja trenutno radi u Roterdamu, sto je potpuno razumljivo. njena umetnost je stepen iznad teorije koju istrazuje. teorija teorije o teoriji kroz teorijsku praksu. naime, ono sto Suvakovic naziva pozoristem u teoriji, danas je bila teorija u paviljonu. svest o citavim predumisljenim analogijama potkrepljuju momenti Janovog specificno blendiranog odabira naracije kao savrsen primer onoga o cemu se sa druge, zenske strane prede kroz nizove recenica izgovorenih na engleskom sa osvescenim srpskim akcentom u edukovanom maniru.
specificnost svakako predstavlja exponiranje lingvistickih problema.
na 53. venecijanskom bijenalu, zdjelar je predstavila svoj audio-vizuelni rad pod imenom "BUT IF YOU TAKE MY VOICE, WHAT WILL BE LEFT TO ME?".
na 50. oktobarskom salonu u beogradu, zdjelar je predstavila svoja dva video rada "Shoum" i "Savršeni zvuk".

Jan Verwoert lives in Berlin and is a contributing editor of frieze. He writes, among others, for Afterall and Metropolis M. He teaches at the Piet Zwart Institute, Rotterdam and at the Royal College of Art in London. His book Bas Jan Ader — In Search of the Miraculous was published in 2006 by Afterall Books/MIT Press.

vise o umetnici na sledecim sajtovim
http://katarinazdjelar.wordpress.com/
http://www.katarinazdjelar.net/

"Apropos Appropriation: Why stealing images today feels different" by Jan Verwoert: http://www.artandresearch.org.uk/v1n2/verwoert.html

conversations with Jan Verwoert entitled: "Why are conceptual artists painting again? Because they think it's a good idea." you can find on http://www.e-flux.com/shows/view/6927

No comments: